Niepubliczna Placówka Oświatowa Akademia Nauki Koszalin
ul. St. Staszica 38Koszalin
+48 733 278 182
e-mail: akademianauki.koszalin@gmail.com
Serdecznie zapraszamy!
Kurs składa się z 56 lekcji podzielonych na 28 spotkań po 2 lekcje. Spotkania odbywają się raz w tygodniu.
Zajęcia rozpoczynają się w ostatnim tygodniu września lub na początku października.
Rodzice dzieci biorących udział w kursie, również mogą rozwijać swoje kompetencje i umiejętności. Proponujemy Państwu udział w bardzo ciekawych warsztatach rozwojowych, na których będziemy przybliżać ciekawe zagadnienia związane z psychologią dziecka i rodzica. Uczestnicy tych warsztatów, bardzo je sobie cenią.
Warsztaty dla rodziców
Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).
Zadzwoń: 733 278 182
Nasz sekretariat chętnie odpowie Ci również na wszelkie inne pytania dotyczące naszych kursów.
Informacje na temat terminów lekcji pokazowych znajdziesz tutaj:
Zapisz dziecko na bezpłatną lekcję pokazową
Jak wygląda kurs?
Polubi się uczyć, bo pokażemy mu, jak to robić. Nauczy się szybkich i efektywnych metod zapamiętywania nowych rzeczy i nielinearnego notowania.
Program psychologiczny, przygotowany z myślą o problemach okresu dojrzewania, wyposaża młodych adolescentów w wiedzę o emocjach, silnej woli itp. W programie dużo technik pracy z emocjami, celami, wartościami i nastawieniem.
Dzięki grom i zabawom, Twój nastolatek odkryje i doceni swoje mocne strony oraz nauczy się współpracy w grupie.
Wykształci postawę rozwojową, która zwiększa poczucie własnej wartości, wyzwala skłonność do podejmowania wyzwań i wiarę w siebie.
Nauczy się czytać metodą, która jest ciekawa, angażująca i bardzo efektywna. Podniesie nie tylko sprawność czytania, ale również zrozumienie czytanych treści. Dzięki dyskusjom o czytanych tekstach i książkach, czytanie może stać się jego pasją.
1. Technika robienia Map Myśli
Dziecko podczas kursu, pozna i nauczy się stosować Trójstopniową technikę regulacji. Pomoże w tym nasza autorska Skala gotowości do nauki, która zachęca dzieci do wykonania trzech kroków, prowadzących do uzyskania optymalnego stanu skupienia i motywacji do nauki.
• Krok pierwszy, to głaskanie jaszczurki, czyli uspokajanie mózgu gadziego. Dziecko ma szansę wyciszyć się i opanować stres.
• Krok drugi, karmienie lwa, to odkrywanie własnej wartości.
• Krok trzeci, budzenie olbrzyma, to ćwiczenia aktywizujące zdolności językowe, matematyczne, artystyczne oraz społeczne dziecka.
Ważnym elementem sprawnego uczenia się jest umiejętność koncentracji. Na każdych zajęciach dzieci trenują różne techniki, które rozwijają ich zdolność do skupiania swojej uwagi.
Mnemotechniki pozwolą Twojemu dziecku na zapamiętanie dużych ilości informacji w krótkim czasie. Co więcej, doskonale rozwijają kreatywność, a stosowanie ich, często jest po prostu… zabawne. Doskonale nadają się do łatwego i skutecznego zapamiętywania szkolnych treści.
Badanie pokazują, że dziecko, które zna mnemotechniki potrafi zapamiętać nawet siedem razy więcej informacji niż dziecko, które nie posługuje się technikami. To duże wsparcie dla młodego ucznia…
Jest to sztuka nieliniowego robienia notatek opartych na skojarzeniach. Takie notatki są zapamiętywane dużo łatwiej, niż ciągły tekst, gdyż odwzorowują schemat szlaków skojarzeniowych w mózgu. Wykonanie ich jest zajęciem bardzo kreatywnym i zajmuje niewiele czasu. Umiejętność tworzenia Map Myśli będzie procentować nie tylko w szkole podstawowej, ale również na dalszych etapach edukacji. Wielu licealistów i studentów uważa Mindmapping za jedną z najważniejszych technik skutecznego uczenia się.
Trójstopniowa technika regulacji
3. Koncentracja
2. Techniki pamięciowe
Dlaczego warto?
3. Rozwojowość i poczucie własnej wartości
3 elementy kursu, które rozwiną możliwości nastolatka
2. Sprawne czytanie i pasja do książek
1. Trening pamięci i koncentracji
Program rozwoju umiejętności szkolnych, biegłości czytania i poczucia własnej wartości dla uczniów z klas 7 i 8
Przed nastolatkami w 7 i 8 klasie pojawiają się nowe wyzwania związane z bliskim przejściem na wyższy etap edukacji, gdzie znów pojawią się nieznane dotychczas przedmioty i nauczyciele. Dlatego to bardzo dobry czas na rozwinięcie biegłości czytania i wyrobienie nawyków sprawnego uczenia się. Uczestnicząc w kursie, młody nastolatek będzie opanowywać kluczowe dla tego wieku kompetencje i umiejętności.
Dzięki uczestnictwu w zajęciach, Twój nastolatek:
Kiedy czytasz książkę, w Twoim mózgu, pobudzone są miliony neuronów, które tworzą w umyśle wyobrażenie czytanych treści. Dlatego czytanie jest jednym z najlepszych ćwiczeń stymulujących mózg. Czytanie rozwija wyobraźnię, pamięć i umiejętność myślenia. Osoby, które są oczytane dysponują większą wiedzą i mają bogatsze słownictwo. Sprawnie czytający nastolatek zazwyczaj dużo lepiej radzi sobie w szkole niż ktoś, kto z czytaniem ma problemy. W związku z tym mniej jest też narażony na szkolny stres.
Dzięki specjalnie skonstruowanemu treningowi ze wskaźnikiem, kursanci rozwijają pamięć, poszerzają swoje pole widzenia i gimnastykują oczy. Biegłe czytanie to ćwiczenie prawidłowych nawyków czytelniczych. Regularne wykonywanie ćwiczeń pod okiem trenera sprawia, że czytanie staje się łatwiejsze i bardziej efektywne. Kursanci nie tylko zaczynają czytać szybciej, ale poprawiają również swoje rozumienie czytanego tekstu.
Ale to nie wszystko…
Wszystkie czytanki w programie, poparte są badaniami z obszarów psychologii i neurobiologii. W trakcie zajęć, grupa dyskutuje o przeczytanych tekstach, odnosi je do swoich doświadczeń i przeżyć. To sprzyja nauce myślenia, wrażania swoich opinii i sztuce dyskusji. Sprawia też, że nastolatki zaczynają lubić trening czytania i doceniają jego praktyczny wymiar.
W ramach Klubu Książki młodzi uczniowie przedstawiają książki, które przeczytali i inspirują się wzajemnie do czytania. Jeden od drugiego, „zarażają” się pasją do czytania.
W okresie dojrzewania pojawia się mniejsza umiejętność kontrolowania własnych emocji. Często też następuje nadwątlenie poczucia własnej wartości dojrzewającego, młodego człowieka. Dlatego „Budzenie w sobie olbrzyma” staje się bardzo ważnym elementem zajęć.
„Karmienie lwa” i „Budzenie olbrzyma” to nasze autorskie ćwiczenia rozwijające w nastolatkach dziewięć kluczowych cech, które pomagają odnosić im w życiu sukcesy. Należą do nich m.in. poczucie własnej wartości, dlatego bardzo ważne w tym wieku staje się umiejętność dostrzegania i doceniania swoich mocnych stron! Dzięki grom i zabawom, kursanci uczą się regulować swoje emocje i kierować uwagę w stronę zasobów wewnętrznych, które posiadają.
Odgrywane dramy rozwijają umiejętność nawiązywania dobrych relacji z innymi. Pozwala to lepiej czuć się w grupie rówieśniczej, co również jest bardzo ważne dla dojrzewających nastolatków.
Proponowane przez nas działania twórcze, utrwalają poznaną wiedzę i rozwijają artystyczne talenty dziecka.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego.
Twoje dziecko dowie się, że inteligencję i charakter można kształtować i rozwijać a dzięki ćwiczeniom mózg staje się bystrzejszy, gdyż tworzy nowe połączenia między neuronami. Postawa rozwojowa sprawia, że kursanci stają się bardziej otwarci na świat i szybciej uczą się nowych rzeczy.
Przed nastolatkami w 7 i 8 klasie pojawiają się wyzwania, związane z pojawieniem się nowych przedmiotów i nowych nauczycieli. Poza tym, już niebawem, młodzi adolescenci staną przed ważnymi dla nich egzaminami, które w dużej mierze zadecydują o wyborze szkoły średniej.
Umiejętność posługiwania się Technikami Pamięciowymi czy Mindmappingiem ułatwia zapamiętanie i skraca czas uczenia się coraz większej ilości materiału. Dlatego jednym z najważniejszych elementów programu „Nastolatek z klasą”, jest uczenie się… uczenia.
Efektywność i motywacja do nauki w dużej mierze bierze się z umiejętnego zaangażowania w proces uczenia się prawej, twórczej półkuli mózgu. Służą temu techniki, których twój młody nastolatek nauczy się w trakcie kursu:
Nastolatek z klasą to program, skonstruowany z myślą o młodzieży, która mierzy się nie tylko z nauką, ale również, ze zmianami, które zachodzą w nich samych, związanych z dojrzewaniem. To świetny czas, żeby młodzi ludzie odkrywali tajemnice funkcjonowania swojego mózgu, pamięci a także swoich emocji i uczuć. Techniki poznawane na kursie, rozwijające sprawność czytania i uczenia się pomagają w skróceniu czasu nauki i łagodzą szkolny stres.